سفر به ترکیه با تور ترکیه ارزان قیمت

....ترکیه کجاست؟
کشور ترکیه کجاست، پایتخت آن چه شهری است، جمعیت آن چقدر است؟
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ترکیه کشوری اوراسیایی که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب باختر آسیا و خاورمیانه واقع و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب خاور اروپا) قرار دارد.

تور ترکیه

پایتخت این کشور آنکارا، یکی از شهرهای مهم این کشور است.

ترکیه در خاورمیانه با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان و گرجستان، در جنوب خاوری با عراق و سوریه، در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه‌است.

همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد، دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه‌است.

ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حساس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی بوده و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید.

کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند.

ترکیه حدود ۷۲ میلیون نفر جمعیت دارد، که حدوداً ۷۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند.


*آتاترک، بنیانگذار جمهوری ترکیه

امپراتوری عثمانی در جنگ اول جهانی از هم پاشید و مورد تهاجم بریتانیا و متحدانش قرار گرفت، مصطفی کمال پاشا به دلیل سازماندهی مقاومت ملی علیه دولت های خارجی قهرمان ملی ترکیه شد و توانست جمهوری ترکیه را در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) بر پایه اصل جدایی دین از سیاست بنا کند و ملقب به آتاترک شد.

*تقسیمات کشوری ترکیه

کشور ترکیه ۸۱ استان دارد، مراکز همه استان‌ها به جز سه استان با خود استان همنام هستند، سه استان نامبرده عبارت‌اند از: ختای (مرکز: آنتاکیا)، کوجاالی (مرکز: ایزمیت)، سقاریه (مرکز: آداپازاری)، هرکدام از استان‌های ترکیه به چندین بخش تقسیم شده‌است.

*حکومت

نظام حکومتی ترکیه از نوع دموکراسی پارلمانی و رئیس جمهور فعلی این کشور عبدالله گل است./پ2