راهنمای تور استانبول

بدون شک تور استانبول یکی از سفر های بیاد ماندی برای شما می باشد . استانبول مانند لندن یا پاریس، یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. جاذبه های مناطق قدیمی استانبول با خط افق های شرقی و مناره گنبد ، فانتزی و خیابان های مسدود شده آن، که با خانه های چوبی عجیب و غریب قرار دارد. استانبول شبه جزیره ای است که در امتداد تنگه های آسیا واقع شده است. جنوب آب های دریای مرمره بسیار جذاب و خیره کننده است و شمال آن منحصر به فرد و پر از زرق و برق روشن و سرگرم کننده است. این شهر باستانی در اصل توسط یونانیان در قرن هفتم قبل از میلاد تاسیس شد. در قرن چهارم میلادی، قسطنطنیه پایتختی از جهان مسیحی بیزانس بود، زمانی که جنگجویان مسلمان از قرنهای اروپای غربی گرفته شده بودند و ترکهای عثمانی را در سال ۱۴۵۳ ترک کردند. ( برای تور زیارتی اینجا کلیک کنین تور کربلا )  

تور استانبول از مشهد ، اصفهان ، شیراز و تبریز

تور استانبول در چهار فصل توریست های خاص خود را دارد مانند تور روسیه و تور گرجستان. تور استانبول از مشهد ، اصفهان ، شیراز و تبریز به صورت مستقیم برگزار می شود و کسایی که قصد سفر از این شهرها به استانبول را دارند می توانن مستقیم از این شهرها به استانبول سفر کنن.  

آنچه باید در مورد استانبول بدانیم

استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. استانبول به لحاظ رشد گردشگری، بیشترین سرعت را در دنیا دارد. استانبول تنها شهر دنیاست که در دو قاره ( آسیا و اروپا ) قرار دارد استانبول برای نویسندگان زیادی نظیر پل ترو، ارنست همینگوی و اورهان پاموک الهام بخش بوده است استانبول در سال ۱۵۰۲ پر جمعیت ترین شهر دنیا بود استانبول ۳۱۱۳ مسجد را در خود جای داده است که از این لحاظ رتبه اول را در ترکیه دارد. لینک مفید(  فیش حج )

بهترین زمان تور استانبول

این شهر توسط تنگه بسفرس تقسیم شده است که جریان هوا را از بالکان، سیبریا و مرمره (جنوب) به جریان درمی آورد. شاید به همین دلیل مردم محلی می گویند؛ شما هرگز نمی توانید به آب و هوای استانبول اعتماد کنید. شما می توانید از چهار فصل در استانبول لذت ببرید.  

تور استانبول در بهار

تور استانبول در بهار از اواخر ماه مارس، دما به طور قابل توجهی افزایش می یابد. در طول روز، میانگین دما ۲۰ درجه سانتیگراد است، اما شبها در حدود ۱۵ درجه سانتیگراد میماند. زمان گلدهی طلایی حدود اواسط آوریل است که نشانگر بهار است. و دمای شبانه از زمان روز خنک تر است. همینطور ممکن است در این فصل باراندگی هم ببینید.  

تور استانبول در تابستان

تور استانبول در تابستان ، فصلی که تعطیلات است و بسیاری از استانبولی ها شهر را برای تعطیلات ترک می کنند. در ماه های ژوئیه و اوت، دمای روز بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد است و شما می توانید آن را بیشتر با رطوبت ترکیب کنید. بسفر محبوب ترین منطقه برای ارائه یخبندان تابستان است .  

تور استانبول در پاییز

تور استانبول در پاییز ، فصلی که در آن دمای هوا به سرعت کاهش نمی یابد، در ماه سپتامبر و ماه اکتبر شما هنوز هم می توانید آب و هوای خوبی را در بیشتر روزها ببینید و لذت ببرید. روزهای ابری یا بارانهای محسوسی ، معمول هستند. در اوایل نوامبر، درجه حرارت به طور قابل توجهی کاهش می یابد.  

تور استانبول در زمستان

تور استانبول در زمستان از دسامبر تا ماه مارس درجه حرارت حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد است. گرچه در استانبول معمول نیست، در برخی از روزها درجه حرارت (-) درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.بادهای قوی و بارش فراوان برف بر حمل و نقل شهری به ویژه کشتی ها تاثیر می گذارد. مردم ترجیح می دهند در این فصل بیشتر به مراکز خرید یا مناطقی که پوشش دارند بروند.
 

موقعیت جغرافیایی استانبول

اهمیت استانبول بر اساس اهمیت استراتژیک آن است. استانبول بین ۲۸۰ ۰۱ ‘و ۲۹۰ ۵۵’ طول شرقی و ۴۱۰ ۳۳ ‘و ۴۰۰ ۲۸’ عرض است، استانبول یکی از بهترین شهرهای جهان است که به عنوان یک پل بین اروپا و آسیا عمل می کند. این موقعیت جغرافیایی در همان زمان ویژگی های شرق و غرب را به شهر می دهد.