تور ارزان قیمت مارماریس

تورهوایی مارماریس ارزان قیمت



مارماریس | Marmaris

مارماریس منطقه‌ای است در مجاورت دریای مدیترانه و اژه که با کوهستان‌های جادویی محصور شده است. این شهر در جنوب غربی ترکیه بوده و از شمال به خلیج گکوا از جنوب با دریای مدیترانه از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز ارتباط دارد. قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در زمره شهرهایی است که بیشترین بازدیدکنندگان ترکیه را به خود جذب می‌کنند. فراوانی گردشگاههای موجود در کناره سواحل طولانی ، وجود بنادر طبیعی ، نزدیکی به شهرهای آنتیک ، زیبایی های طبیعی ، گیاهان گرمسیری، نوار ساحلی با صخره‌هایی بزرگ، غارهای زیبا ، آب زلال و فیروزه‌ای ، امکانات تور آبی ، بنادر مدرن کشتیهای تفریحی ، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزشهای آبی ، از هتلهای 5 ستاره تا پانسیونهای بسیار خوب ، شهری رویایی را بوجود آورده است که هم گردشگران با هر نوع سلیقه می توانند تعطیلات دلخواه خود را در آنجا بگذرانند.همچنین این شهر یکی از مهمترین مراکز تجمع کشتی‌ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای مسابقات اتومبیل‌رانی است.

علاوه بر اینکه . ماماریس بواسطه داشتن آب و هوای مدیترانه ای در زمستان نیز دارای هوای معتدل بوده و امکان شنا کردن وجود دارد . همچنین کوههای مرتفع و بهم فشرده و جنگلهای کاج اطراف خود و درختان چنار پهن برگ و درختان کمیاب ، پوشش گیاهی مارماریس را تشکیل می دهد.

هیداس :

خرابه ای حصار هیداس در 35 کیلومتری مارماریس و بروی جاده Erine-Bybassion قرار دارد. در جنوب این خرابه ها یک آرامگاه دیده میشود. در 3 کیلومتری هیداس نیز یک برج نگهبانی ساحلی و چند گور بروی این برج قرار دارد. قصبه باستانی هیداس در تفریحگاه سلیمیه واقع در شمال جزیره بوزبورون قرار دارد.

آموس :

به خرابه های آموس باستانی میتوان از شمال غرب گردشگاه کوملوبوک و از تپه ای آثارجیک نامیده میشود رفت و آمد نمود. آموس از یک تئاتر، پرستشگاه و پایه چند مجسمه بروی یک تپه تشکیل شده است . اطراف آموس به حصارهایی متعلق به همان دوران محصور شده است . تئاتر آموس که دومین تئاتر از 3 تئاتر ساحل مقابل رودوس است امروزه در وضعیت خوبی می باشد و کی توان جایگاه ها ، دیوارهای کناری و 3 اتاق صحنه را از یکدیگر تفکیک نمود. در حفاریهای انجام شده توسط پروفسور Bean در سال 1948 ، شرایط 3 اجاره نامه متعلق به حدود سال 200 پیش از میلاد در چهار لوح سنگی بدست آمده است .

Cedrea ( کلئوپاترا و یا جزایر شهری ) :

شامل جزیره کاخ ( جزیره کلئوپاترا ) جزیره میانی و جزیره کوچک می باشد. در جزیره کاخ که از دوران روم بجای مانده تفریحگاه Cedrea قدیم دیده میشود . از دور دست ها نیز خرابه های حصارها بسهولت دیده میشود. در گردشگاه کوچک سمت شمال غربی جزیره ، یک پلاژ جالب وجود دارد که بنا به روایات محل شنا کردن کلئوپاترا بوده است. طبق افسانه ها این پلاژ کوچک محل شنا کردن کلئوپاترا و مارک آنتونیوس بوده و شن های ساحل آن بوسیله کشتی از آفریقا آورده شده است . طبق روایات این شن هم اکنون فقط در مصر دیده می شود. خرابه های بناهای محصور با حصارها که در بخش شرقی جزیره کاخ قرار دارد متعلق به دوره روم می باشد. بنای تئاتر کوچک وضعیتی بهتر از سایر دارد. بروی پایه های پرستشگاه آپولون متعلق به DOR ها ساخته شده در قرون بعدی یک معبد مسیحی ساخته شده است . در سمت غربی جزیره کاخ یک آگورا وجود دارد . طبق بعضی کتیبه ها در این محل جشنواره دو میدانی به افتخار آپولون Apollon برگزار می شده است. آثار نکروپول جزیره کوچک و سر ستونها نیز قابل مشاهده است

آبشار تورگورت :

از جاده روستای تورگوت که در 35 کیلومتری مارماریس قرار دارد با یک پیاده روی 15 دقیقه ای می توان به این آبشار که از ارتفاع 10 متری سرازیر می شود رسید

قلعه مارماریس :

این قلعه که به نظر می رسد از سوی ion ها ساخته شده باشد در دوره اسکندر کبیر بازسازی شده و از طرف سلطان سلیمان قانونی در اثنای مسافرت به رودوس در سال 1522 به وسعت زیادی توسعه یافته و تعمیر گردیده است . از بالای قلعه می توان در شب و روز مناظر بدیع مارماریس را مشاهده نمود.

مراکز خرید :

مغازه ها و فروشگاهها در مارماریس سرپوشیده و سر باز هستند شما با قدم زدن در شهر مارماریس می توانید خریدهای خوبی کنید.اجناس چرم و جیر عالی، لوازم مسی و برنجی، جواهرات و سایر اشیایی که از عقیق ساخته شده اند را در این مکانها پیدا میکنید. در بین صنایع دستی زنان ، مشهورترین آنها انواع سوزن کاری را می توان در مارماریس پیدا نمود. همچنین عسل با طعم کاج و صنوبر عالی هم میشود در آنجا پیدا کرد.از اول مهر تا آخر آبان اکثر فروشگاهها و مغازه ها 50 درصد حراج میشوند